شناسهٔ خبر: 57787 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

منطبق بر اسناد فرادست (آمایش) صورت گرفت؛

تفاهم نامه تهیه طرح جامع (بازنگری) اصفهان

طرح جامع اصفهان با هدف هماهنگی، هم افزایی و مشارکت در تهیه طرح جامع اصفهان (بازنگری) به عنوان برنامه‌ای جامع در راستای حل مسائل و مشکلات کالبدی، زیست محیطی، اقتصادی، ترافیکی، فقر شهری تفاهم نامه آن تنظیم شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، متن این تفاهم‌نامه به شرح ذیل است:

موضوع تفاهم نامه: تهیه طرح جامع اصفهان با رویکرد مساله محور و منطبق بر اسناد فرادست (آمایش)

طرف های تفاهم نامه: استانداری اصفهان، اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرداری اصفهان

متن تفاهم نامه: تفاهم نامه حاضر با هدف هماهنگی، هم افزایی و مشارکت در تهیه طرح جامع اصفهان (بازنگری) به عنوان برنامه‌ای جامع در راستای حل مسائل و مشکلات کالبدی، زیست محیطی، اقتصادی، ترافیکی، فقر شهری و... به شرح مواد زیر تنظیم شده است.

ماده ۱: به منظور نظارت عالی بر پایش، پیشبرد و هدایت طرح جامع شهر اصفهان شورایی با عنوان شورای راهبری طرح جامع با ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دبیری مدیرکل راه و شهرسازی و عضویت شهردار اصفهان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل حفاظت زیست استان، رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار تشکیل می‌گردد.

تبصره ۱: حضور اعضای اصلی شورای راهبری در جلسات ضروری است.

تبصره ۲: حدود نفوذ و نظارت شورای راهبری مرحله تهیه طرح (اصول، اهداف، راهبردها) را شامل بوده و فرآیند بررسی از سازوکارهای مشخص شده در قوانین مربوط بخصوص آئین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران محلی، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و مقررات شهرسازی و معماری کشور (مصوب ۱۹/۲/۸۴ شورایعالی) انجام خواهد پذیرفت.

تبصره ۳: شورا برحسب ضرورت می‌تواند کمیته اجرایی متشکل از نمایندگان طرف‌های تفاهم تشکیل دهد.

تبصره ۴: شورا برحسب ضرورت می‌تواند از مدیران تاثیرگذار و با سایر اشخاص حقیقی در جلسات دعوت به‌عمل آورد.

ماده ۲: انتخاب مشاور در چارچوب شرح خدمات همسان ۱۲ پس از تامین شورا توسط اداره کل راه و شهرسازی انجام می‌گردد.

تبصره ۱: شرح خدمات تکمیلی با نگرش مساله محوری پس از تعیین مشاور طرح و اخذ نظرات و اصول مورد نظر در سطح ملی و محلی تنظیم و در اختیار مشاور قرار می‌گیرد.

تبصره ۲: برخی از بندهای شرح خدمات همسان ۱۲ که در طرح‌ها و مطالعات قبلی انجام گرفته حذف و بندهای مربوط به شرح خدمات تکمیلی جایگزین آن می‌گردد.

تبصره ۳: لیست مشاورین پودمانی معیارهای ارزیابی کیفی و فنی مورد تایید است مورد استعلام در فرآیند انتخاب مشاور توسط شورای راهبری تعیین می‌گردد.

نظر شما